zemislava

Brokolica

Odborníci radia brokolicu dokonca medzi jednu z najzdravších druhov zeleniny vôbec.

Fytochemické látky si svoje vlastnosti uchovávajú bez ohľadu na spôsob spracovania, preto je jedno, či jeme brokolicu čerstvú, alebo mrazenú, surovú alebo varenú. Dlhým varením sa znižuje iba množstvo vitamínu C (na polovicu), preto brokolicu pripravujeme radšej v pare, dusíme, alebo len krátko opražíme na rastlinnom oleji.

Pomáha aj v prevencii rakoviny pľúc, je jedným z najlepších zeleninových zdrojov vápnika a draslík v nej obsiahnutý je dôležitý pre správnu srdcovú činnosť. Je to zásadotvorná zelenina, preto by ju mali konzumovať ľudia, ktorí trpia nadbytkom žalúdočných kyselín a pálením žáhy.

Brokolica dokáže taktiež detoxikovať náš organizmus a stará sa o to, aby nám škodlivé splodiny nespôsobili zdravotné problémy. Je nezanedbateľným pomocníkom pri prevencii rôznych ochorení a podporou imunitného systému pri liečebných procesoch. Zaháňa taktiež stres a nervozitu, hojne by si ju mali dopriať ženy v tehotenstve, ľudia s vysokým krvným tlakom a osteoporózou.

  • pôsobí preventívne proti infekciám
  • vďaka vysokému obsahu vlákniny zlepšuje trávenie a odstraňuje zápchu
  • stimuluje metabolizmus sacharidov a bielkovín
  • posilňuje činnosť svalov
  • podporuje imunitný systém
  • posilňuje srdce a krvný obeh
  • podnecuje krvotvorbu, zabezpečuje výživu buniek kyslíkom
  • bojuje proti Helicobacter pylori
  • znižuje riziko nádorových ochorení

Viac na: http://primar.sme.sk/c/4116547/dajme-zelenu-brokolici.html
http://www.aktivis.sk/brokolica.html


Komentáře k článku.

Rýchle pôžičky pred výplatou

Vytvořenou službou WEP.sk - Vlastní blog z vlastního PC. Mapa stránok