zemislava

Špargľa

Táto chutná jarná zelenina je plná výživných látok, má málo kalórií a je prekvapivo silným bojovníkom za zdravie.

Vďaka obsahu draslíka a aminokyseliny asparagín má mierne močopudné účinky a pomáha telu zbavovať sa jedov. Má prečisťujúce vlastnosti, pôsobí protizápalovo a uľahčuje trávenie, zmierňuje problémy s črevami a pôsobí proti reumatoidnej artritíde. Pre svoje mierne laxatívne účinky pomáha bojovať proti obezite.

Je to vynikajúci zdroj kyseliny listovej, betakaroténu a vitamínu C a antioxidantu glutatión, ktorý znižuje riziko srdcových ochorení a rakoviny. Okrem toho obsahuje flavonoid rutín, ktorý je potrebný pre zdravý krvný obeh. Špargľa blahodarne pôsobí na pokožku, obličky a väzivové tkanivá. Na žalúdok pôsobí ukpokojujúco a tlmí napínanie na vracanie.

Špargľu treba konzumovať ihneď po uvarení, rýchlo totiž stvrdne. Najmäkšie časti špargle sú jej končeky, preto ich upravujte opatrne, aby ste zachovali všetky vitamíny.


Zdroj: 100 receptov na posilnenie imunity, Charlotte Haigh
100 receptov pre zdravie, Paula Bartimeus


Komentáře k článku.

Rýchle pôžičky pred výplatou

Vytvořenou službou WEP.sk - Vlastní blog z vlastního PC. Mapa stránok