zemislava

Špenát

Aj keď bol mýtus o špenáte vyvrátený, a ani zďaleka neobsahuje toľko železa ako sa tradovalo, má špenát mnoho iných významných látok potrebných pre naše zdravie.

Špenát obsahuje minimálne 13 rôznych antioxidačných flavonoidov. Znižuje riziko srdcovo-cievnych ochorení, mŕtvice a niekoľkých druhov rakoviny. Okrem toho obsahuje luteín, ktorý chráni pred chorobami zraku spojenými s vekom. Má priaznivé účinky na kosti, pretože sa v ňom nachádza nielen vápnik a horčík, ale aj vitamín K, ktorý hrá dôležitú úlohu pri mineralizácii kostí.
Špenát je bohatý na karotenoidy, ktoré telo premieňa na vitamín A. Ten v tele bojuje so zápalovými infekciami. Vysoký obsah vitamínu C udržiava zdravú pokožku a sliznice. Vitamín B zvyšuje hladinu energie a zlepšuje stav nervovej sústavy.

Najlepšie je špenát jesť surový alebo len veľmi krátko tepelne upravený, pretože dlhá tepelná úprava likviduje karotenoidy aj vitamín C.


Zdroj: 100 receptov na posilnenie imunity, Charlotte Haigh
100 receptov pre zdravie, Paula Bartimeus


Komentáře k článku.

Rýchle pôžičky pred výplatou

Vytvořenou službou WEP.sk - Vlastní blog z vlastního PC. Mapa stránok