zemislava

Starostlivosť o trávenie

Kľúčom k zdravšiemu zažívaniu je rovnováha. Extrémy nášmu telu neprospievajú. Nižšie uvedené odporúčania vám pomôžu zbaviť sa negatívnych stravovacích návykov.

1. Nejedzte viac ako je potrebné. Aby žalúdok optimálne fungoval mal by sa jedlom naplniť do troch štvrtín, aby v ňom ostal priestor pri natrávení potravy.
2. Vychutnávajte a užívajte si svoje jedlo. Ak budete jesť jedlo s odporom, zablokujú sa tráviace enzýmy a potrava ostane nevyužitá.
3. Jedzte pomaly, uvoľnene a posediačky. Pokiaľ v tele prúdi adrenalín, tráviace enzýmy sa nevylučujú a telo nedokáže prijatú potravu správne spracovať a vyťažiť z nej všetky potrebné živiny.
4. Keď jete, len jedzte. Nie je vhodné sledovať televíziu a hlavne stres produkujúce programy. Ak pracujete pri počítači alebo ak ohnivo diskutujete o ťažkej téme. Vhodná je ľahká uvoľnená konverzácia s priateľmi alebo rodinou.
5. Pred jedlom chvíľku poseďte v pokoji a nechajte odísť stres.
6. Po jedle choďte na ľahkú prechádzku, ktorá napomôže ľahšiemu usadeniu jedla.
7. Používajte ľahké korenie ako je kurkuma, zázvor, kmín, koriander a fenykel.
8. Jedzte keď sa cítite hladný a keď už je predošlé jedlo strávené.
9. Nejedzte neskoro v noci. Minimálne dve hodiny pred spaním už nejedzte.
10. Nehladujte a nevynechávajte jedlo pokiaľ neabsolvujete očistnú diétu.
11. Jedzte pravidelne a denne v rovnakom čase.
12. Denne pite dostatok tekutín. Počas jedla je vhodné piť po dúškoch maximálne 1,5 dcl tekutiny. Po jedle je vhodnejšie aspoň pol hodinu nepiť, aby sa tráviace enzýmy neriedili.

Zdroj: Ájurvéda od A do Z, Anne McIntyreová


Komentáře k článku.

Rýchle pôžičky pred výplatou

Vytvořenou službou WEP.sk - Vlastní blog z vlastního PC. Mapa stránok